Årets Bild – Tess

Årets bild var inte lätt att hitta dels för att jag dessvärre inte fotat så mycket.
Och för att det här året som gått inte heller varit ett gott år.

Börjar därför med att Årets mobilbild:

IMG_0393

Dotter blev svårt sjuk i sommras och allt förändrades. Så min önskelista i år var inte lång. Ville bara ha mina kära omkring mig <3.
Man värderar vad som är viktigt i livet annorlunda efter en natt på IVA, och det är inte materia kan jag ju säga.

SÅ vill avsluta detta enkelt med denna bild som : Årets bild….. 2014.

_MG_8393

Året med en del tårar, både sorg och lyckotårar, men som vi försöker vända genom att se framåt.
Nytt år, nytt boeende och nya erfarenheter och kanske äventyr…. =)
Man måste inte bli liggande bara för att livet delar ut hårda smällar.
Vi borstar av oss dammet av 2014 och går vidare , om än bara lite tröttare.

Önskar ett GOTT SLUT
Och påminner :
Var rädd om varann, säg ”Jag älskar Dig” och annnat du känner
till de dina varje dag!!

Tjing Tess

4 responses

  1. Hej Tess!
    Vi känner inte varann men jag brukar då och då titta på dina fina bilder, en vana sedan jag hittade dig på Fotosidan för flera år sedan. Nu läser jag vad du skrivit om din dotter…och kan inte låta bli att undra om hon mår bättre?
    Då min dotter både är hjärt och njurtransplanterad, och har räddats i sista sekunden, två ggr…känner jag alltid starkt när jag läser om sådant här. Vet hur man har det när någon av ens barn blir svårt sjuka…att världen stannar lite grann, och som du säger man påminns brutalt om vad som är viktigt här i livet och inte.
    Hoppas innerligt att 2015 blir ett bar år för er!

    Mvh Lena Eriksson

    1. Hej Lena!

      Tack för din kommentar !
      Det är högst overkligt att sitta intill en sjuksäng med slangar kopplat till de barn som är så starkt kopplat till en själv. Och man gör verkligen som det man före en sådan här upplevelse enbart sett på film. Man ber att få byta plats och önskar att ta på sig allt som ens barn går igenom.
      Och har du upplevt det flera gånger så vet du ju mer än väl vad jag pratar om. ❤️

      Dottern står på waran och mår bra på medicinerna även om hon är less ( bara på det sätt som en tonåring kan vara, hihihi) och till sommaren ska vi ta beslut om vi vågar välha bort det eller inte. Då ingen kan säga ”varför” hon fått propparna .

      Halva året har verkligen försvunnit som i ett stressigt dis ,.. Men vi hoppas nu på ett starkare och ljusare 2015.
      Förra sommaren fick min förstfödda diganosen MS och diabetes typ 1, så ser fram emot en sjukhusfri sommar .

      Tack igen för fin kommentar och för att du delade med er om eran situation och hoppas din dotter mår bra trots sina sjukdommar och att ni också gjort bort er dos av sjukhus, iallfall vad gäller IVA ❤️ för provtagning och återbesök kommer ju att fortsätta även för er antar jag.

      Kram Tess

  2. Det är så osannolikt mycket känslor och närhet i din bild! Smärtsamt fin!
    Stor kram!
    /maria

  3. ❤️ Tack Maria ! Kram Tess

Kommentera

