Slutet på så mycket,…

Låter väldigt dramatiskt men så är det verkligen i min vardag just nu.

Länge sedan jag greppade kameran och då jag tryckte på avtryckaren, och söke motiven
så kändes det roligt, det gav mer smak. Äntligen sökte jag vinklar och jag trixade för att
göra/hitta Tess-känslan i bilden . Jag fotade inte bara för att jag borde och för att jag vet att
jag tyckt om det tidigare, utan jag tyckte verkligen att det ”gav” något.  Jag hade återfunnit
känslan,… Mitt ”det” . Har aldrig kunnat känna något för bilder där den där ”det” känslan
inte infunnit sig. Så jag kom hem med bilder i kameran ,.. äntligen!!
Ni som fotograferar vet vilken känsla det är att veta att man har bilder på minneskortet som känns ”Bra”.

Laddar in bilderna, känslan håller i sig i och under redigeringen, vill göra fler bilder.
Råkade kasta fel bildfil så vill tanka in den sista bilden igen ,… Men,….
Kamera displayen är svart då jag startar upp kameran igen,.. sen slocknar hela kameran.
Det bara svartnar….Så det är och var nog slutet på min 7D. =(

Sen är det ju även slutet på detta året 2014. Inget år man kommer att glömma, någonsin.
Hänt galet mycket. Mycket ris, men såklart även stunder av ros, om än alldeles för få om jag får tycka.
Sjukdommar som drabbat familjen, intensivvård, sjukdomsutredningar och massa provtagningar.

Massor av oro och ständig beredskap.

Men vad som är viktigast av minnas från detta året är att det gått bra.
Det värsta som faktiskt kunde ha hänt, hände aldrig.

Det är även slutet för oss ute på landet. Vi flyttar från det hus som förmodligen är vårt ”drömhus”.
Men vi gör det som behövs för att vi ska få en bra, bättre början på nästa år.

Så här kommer nu de sista bilderna som tagits med min kamera, det här året.

Fotograferade av en väns Islandshästar, då just hästens närvaro har gett mig stunder av harmoni under
allt det som varit. All stress och tankeverksamhet försvinner i dessa underbara djurs närvaro.

När nya bilder kommer vet jag inte,… men förmodligen inte detta året iallfall.
SÅ vill önska alla en fin jul ett bra slut på 2014.

_MG_8460

_MG_8463

_MG_8468

_MG_8479

_MG_8487

_MG_8493

 

Sköt om er och era nära!
Kram Tess

Kommentera

